Mokytojo minkštųjų įgūdžių tobulinimas naujoje švietimo paradigmoje: kompetencijos, vertybės, rodikliai, rezultatai
Straipsniai
Viktoriia V. Sydorenko
Bila Tserkva Institute of Continuing Professional Education, Ukraine,
Oksana Dzhus
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ukraine,
Roman V. Kozenko
University of Educational Management, Ukraine,
Olena A. Ivanenko
Kyiv Academy of Arts, Ukraine,
Tetiana M. Zavadska
National Pedagogical Dragomanov University, Ukraine,
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.49.2
PDF (anglų)
HTML (anglų)

Reikšminiai žodžiai

švietimo paradigma
kompetencija, įgūdis
nuolatinis profesinis mokymas
socialiniai įgūdžiai
socialinė harmonija

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjami teoriniai minkštųjų įgūdžių tobulinimo modeliai mokytojų rengimo srityje. Tyrime pirmiausia buvo siekiama sukurti šiandienos mokytojo, kaip kompetentingo, novatoriško, motyvuoto, konkurencingo darbo rinkos specialisto, minkštųjų įgūdžių modelį. Pastaruoju metu organizacijose pastebimai didėja minkštųjų įgūdžių vaidmuo profesinio tobulėjimo srityje, tačiau daugelis švietimo proceso dalyvių dar nesupranta mokytojų minkštųjų įgūdžių svarbos ir to, kad juos būtina formuoti pedagoginių studijų studentams. Straipsnyje pateikiama minkštųjų įgūdžių samprata ir atskleidžiama šių įgūdžių svarba ugdant būsimus pedagogus. Atlikta lyginamoji kietųjų ir minkštųjų įgūdžių analizė bei įvertinti jų komponentai, kuriuos sudaro kompetencijos, vertybės ir elgesio rodikliai; atlikta ir naujų darbo rinkos poreikius tenkinančių kvalifikacijų analizė. Visa tai leido suprojektuoti modernaus ir realybę atitinkančių įgūdžių turinčio mokytojo modelį. Tyrimo rezultatai gali būti naudojami tobulinant visą gyvenimą trunkantį mokymąsi ir suaugusiųjų švietimą.

PDF (anglų)
HTML (anglų)

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.