Apie bandymą atverti juodąsias mokslo dėžes (2)
Straipsniai
Arūnas Poviliūnas
Vilniaus universitetas
Antanas Voznikaitis
Vilniaus universitetas
Lina Mačiulė
Vilniaus universitetas
Monika Juknienė
Vilniaus universitetas
Elena Sinkevičiūtė
Vilniaus universitetas
Rima Žilinskaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2018-12-20
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2018.2.1
PDF (anglų)
HTML (anglų)

Reikšminiai žodžiai

naujoji mokslinė dvasia
nedekartiška epistemologija
tropų teorija
mokslo komunikacija
sociologijos didaktika

Santrauka

 Šiame straipsnyje toliau plėtojamos idėjos iš ankstesnės publikacijos Apie bandymą atverti juodąsias mokslo dėžes (1)ir analizuojamas sociologinis eksperimentas, kuriuo siekėme peržengti sociologijos ir gamtos mokslų rutininių tyrimo procedūrų ribas. Straipsnį sudaro dvi dalys. Pirmojoje dalyje aptariama nedekartiška G. Bachelard’o „naujosios mokslinės dvasios“ epistemologija ir H. White’o tropų teorija, kuri suteikė „naujosios mokslinės dvasios“ formavimosi aiškinimui kitonišką interpretacinį kontekstą. Antrojoje dalyje aprašomas sociologijos studentų atliktas didaktinis eksperimentas, kuris apėmė dvi grupines diskusijas su gamtos mokslų doktorantais. Pirmojoje grupinėje diskusijoje buvo taikyti socialumo sociologijos principai, o antrojoje, pasitelkus perteikimo sociologijos principus, buvo mėginta išprovokuoti epistemologinį lūžį. Epistemologinio lūžio refleksija paskatino kritiškai įvertinti sociologinio habitus formavimąsi.

PDF (anglų)
HTML (anglų)

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

1 2 > >>