Naujųjų informacinių technologijų audringas vystymasis ir besikeičiantis švietimas vis labiau pakliūna į didžiosios politikos akiračius. JAV prezidento 1997-ųjų ir 1998-ųjų metiniai pranešimai rodo, jog noras turėti geriausią XXI a. švietimo sistemą siejasi su JAV globaline strategija. Visame pasaulyje švietimas komercionalizuojasi, iš valstybės institucijų slenka į privačią sferą. Vyksta fundamentalūs edukaciniai pasikeitimai, be to, kognityvinių mokslų pasiekimai radikaliai keičia vyraujančią pažiūrą į esminį pasaulio pažinimą. Šių procesų akivaizdoje formuojasi konstruktyvizmas - viena iš naujųjų paradigmų. Informacinė revoliucija aktualizuoja pirmapradę lotynų kalbos žodžio industria reikšmę ir Švietimo epochos idėjas. Straipsnyje analizuojamas šių išvardintų problemų spektras.