Pagrindinio muzikinio ugdymo programos mokinių lyderystės gebėjimų raiška muzikos mokykloje: atvejo analizė
Socialiniai mokslai
Loreta Venslavičienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Diana Venckienė
Publikuota 2024-12-11
https://doi.org/10.15388/JMD.2024.54.1
PDF (anglų)
HTML (anglų)

Reikšminiai žodžiai

lyderis, lyderystės gebėjimai, muzikos mokykla, gebėjimai, ugdymas, muzikavimas, pagrindinio muzikinio ugdymo programa.
leader, leadership skills, music school, skills, education, musicianship, music education programme.

Santrauka

Lyderystės gebėjimų ugdymas yra nuolatinis ir nepertraukiamas procesas, prasidedantis nuo vaikystės. Lyderystė siejama su asmeninėmis savybėmis – kūrybiškumu, iniciatyvumu, gebėjimu kritiškai mąstyti ir pan. Tai nėra prigimtinė duotybė, to reikia išmokti, tad švietimui tenka svarbus vaidmuo, ugdant jaunuosius lyderius. Ugdymas muzikos mokykloje fokusuojamas į muzikinei veiklai svarbius dalykinius pasiekimus, meninių gebėjimų ugdymą, todėl neretai be dėmesio lieka asmenybės brandai reikšmingi dalykai – lyderystės gebėjimų ugdymas(is). Kadangi laikomasi nuostatos, kad transformacinės lyderystės modelio taikymas galėtų sudaryti sąlygas tobulinti lyderystės gebėjimus, straipsnyje analizuojama, kokios lyderystės gebėjimų raiškos prielaidos yra muzikos mokyklos ugdymo veiklose, jų tobulinimo galimybės konkrečioje muzikos mokykloje, siekiant visapusiškos asmens ugdymo(si) sėkmės. Empirinio tyrimo rezultatų išvados leidžia teigti, kad pedagogai muzikos mokykloje pagrindinį dėmesį skiria muzikiniams gebėjimams lavinti, o lyderystės gebėjimų ugdymas tampa kaip savaime atsirandanti proceso organizavimo pasekmė, nei gerai apgalvotas ir kryptingai siekiamas tikslas.

PDF (anglų)
HTML (anglų)
##submission.license.cc.by4.footer##

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##