Duolingo programėlės poveikis antrosios kalbos besimokančiųjų tarimui: balsių tarimo analizė minimalių porų kontekste
Socialiniai mokslai
Giedrė Balčytytė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0009-0003-3012-2287
Viktorija Skerstonaitė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Publikuota 2024-12-26
https://doi.org/10.15388/JMD.2024.54.4
HTML (anglų)
PDF (anglų)

Reikšminiai žodžiai

Duolingo
fonetinė analizė
balsių tarimas
minimalios poros
rusakalbiai

Santrauka

Straipsnyje pagrindinis dėmesys skiriamas besimokančiųjų rusakalbių anglų kalbos balsių tarimo akustinei analizei prieš ir po naudojimosi Duolingo programėle. Tyrimo tikslas – ištirti Duolingo programėlės poveikį taisyklingam anglų kalbos balsių tarimui minimalių porų kontekste. Metodas, pasirinktas šiam tikslui pasiekti, yra eksperimentinė analizė, naudojant fonetinius akustinius kintamuosius – formantų dažnius (F1 ir F2) ir balsių trukmę, kuri buvo įvertinta spektrogramomis. Dešimt rusakalbių savanorių, suskirstytų į eksperimentinę ir kontrolinę grupes, atliko minimalių balsių porų tarimo testus prieš ir po eksperimento. Remiantis tyrimo rezultatais, Duolingo programėlės naudojimas labai pagerino rusakalbių balsių porų /u/-/ʊ/ ir /i/-/ɪ/ tarimą – F1 ir F2 dažnių reikšmės po mokymo(si) tapo artimesnės anglų kalbos normoms. Tačiau ryškių skirtumų tariant atvirąjį priešakinį balsį /æ/ nepastebėta, o balsių trukmės analizė reikšmingų pokyčių, išskyrus porą /u/-/ʊ/, neparodė.

HTML (anglų)
PDF (anglų)
##submission.license.cc.by4.footer##

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.