VAIZDUOJAMOJO MENO KRYPTIES STUDENTŲ DISPOZICINĖS EMPATIJOS IR KŪRYBIŠKOS ASMENYBĖS SAVYBIŲ SĄSAJOS
AUKŠTASIS MOKSLAS IR STUDIJOS
Audra Balundė
,
Daiva Grakauskaitė-Karkockienė
,
Publikuota 2015-07-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2015.34.8346
PDF

Reikšminiai žodžiai

vaizduojamojo meno studentai
dispozicinė empatija (kognityvi ir emocinė)
kūrybiška asmenybė

Santrauka

Vystymosi psichologijos magistrantė
Lietuvos edukologijos universiteto
Ugdymo mokslų fakulteto
Psichologijos didaktikos katedra
Studentų g. 39, LT-08106 Vilnius
El. paštas: audra.balunde@stud.leu.lt

Docentė socialinių mokslų (psichologijos) daktarė
Lietuvos edukologijos universiteto
Ugdymo mokslų fakulteto
Psichologijos didaktikos katedra
Studentų g. 39-328, LT-08106 Vilnius
El. paštas: daiva.karkockiene@leu.lt

Straipsnyje pristatomas vaizduojamojo meno krypties studentų dispozicinės empatijos ir kūrybiškos asmenybės savybių sąsajų tyrimas. Menininkai jautriau reaguoja į aplinką, o empatija suteikia jiems galimybę geriau įsijausti ir suprasti problemą. Tyrimo rezultatai parodė, kad, didėjant emocinio empatijos aspekto – asmeninio distreso – įverčiams, mažėja kūrybiškos asmenybės savybės – polinkio rizikuoti – įverčiai, o kūrybiškos asmenybės savybės – sudėtingumo – įverčiai mažėja. Kognityvaus empatijos aspekto įsivaizdavimo įverčiai statistiškai reikšmingai teigiamai koreliuoja su vaizduotės įverčiais.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##