Vyresnio amžiaus žmonės – vartotojiško hedonizmo atsvara visuomenėje? Vartojimo nuostatų analizė
Straipsniai
Gražina Rapolienė
LSMC, LSMC
https://orcid.org/0000-0003-0125-3328
Sarmitė Mikulionienė
Lietuvos socialiniu mokslu centras
https://orcid.org/0000-0003-1659-8708
Publikuota 2021-05-06
https://doi.org/10.15388/STEPP.2022.35
PDF (anglų)
HTML (anglų)

Reikšminiai žodžiai

vartojimo nuostatos
tipologija
vyresnio amžiaus žmonės
vertybės
vartotojų visuomenė

Santrauka

Lietuvos vartotojų visuomenė yra išgyvenimo visuomenė, tenkinanti funkcinius poreikius, tačiau yra ir į saviraišką linkusių vartotojų. Šio straipsnio tikslas – ištirti, ar (ir kaip) skiriasi vyresnių vartotojų vertybinės nuostatos. Reprezentatyvios apklausos „TNS Atlas“ duomenų (2012 metų, N = 1847) pagrindu atlikta vienfaktorinė dispersinė analizė, pritaikyti post hoc kriterijai ir Spearmano koeficientas, teiginių turinys analizuotas remiantis G. Wang, W. Dou ir N. Zhou (2008) vartotojų nuostatų tipologija. Nustatyta, kad Lietuvos gyventojų vartojimo nuostatos ne itin diferencijuotos pagal amžių. Vyresniems žmonėms (45–75 metų) labiau nei jaunesniems būdingas konservatyvių ir altruistinių-ekologinių nuostatų derinys, mažiau būdingas – atvirumas naujovėms ir socialinio savęs įtvirtinimo siekis.

PDF (anglų)
HTML (anglų)

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##